12 Cara Isteri Sentiasa Disayangi Suaminya

Sebagai seorang isteri adalah wajar mereka mengetahui cara-cara yang membolehkan si suami sentiasa menyayanginya. Walhal ini adalah kerana setiap rumah tangga perlulah di bimbing oleh semua pihak tidak kiralah suami mahupun si isteri kerana setiap rumah tangga ada pentadbir, kaunseling, didikan dan sebagainya. Jesteru itu, saya membuka sedikit sebanyak pengetahuan kepada si isteri untuk mereka lebih mengetahui tentang cara-cara isteri yang sentiasa di sayangi oleh si suaminya. Antaranya: 
1. Isteri hendaklah bangun awal, jangan sampai suami yang bangun dahulu dan memasak pula untuk isteri. Mana perginya tanggungjawab isteri macam ni kalau asyik suami je yang bangun awal dan tolong masakkan untuknya,adui kacianlah pulak tu ye. Janganlah berlaku demikian, kasian pulak kalau di fikirkan.. 
2. Tadi pasal suami yang bangun awal pastu dia yang sediakan makanan. Betul tak?? Jadi macam mana suami nak sayang macam tu,betul? Bagi cara yang kedua pula si isteri hendaklah segera siapkan minuman pagi hari kesukaan suami, seperti kopi atau teh atau susu. Tawarkan, menu apa yang diinginkan pagi-pagi hari,takkanlah nanti di minta barulah nak disediakan..
 3. Bila suami hendak pergi kerja, isteri di galakkan menghantarnya sampai ke depan pintu, pastikan isteri sudah dalam keadaan rapi masa tu jangan nanti isteri dalam keadaan tak rapi nanti badmood lah pulak si suami anda lihat nanti keadaan anda. Ingat tu...

4. Bila suami pulang dari kerja, jangan sampai keadaan rumah dalam keadaan berselerak. Isteri hendaklah sambut suami dengan senyuman yang indah.

5. Jangan lupa, sediakan makanan kesukaan suami bila dia pulang kerja. Jangan sampai pulak suami terpaksa beli kat kedai untuk beliau makan.
6. Sederhana dalam berpenampilan. Umumnya, laki-laki tidak menyukai perempuan yang berpenampilan dengan mekapnya tebal, sebaliknya kesederhanaan lebih menarik bagi mereka kerana menurut mereka lebih indah kecantikan asli perempuan. Dan kalau hendak mekap tu jangan sampai lebih-lebih sangat nanti terkejut pulak suami anda..
7. Jika ada masalah dalam rumah tangga atau apa-apa yang bergejolak dihati anda, berusahalah untuk tetap sabar dan menahan diri untuk tidak menyakiti hati suami, dan lebih elok jika masalah itu di bincangkan bersama..
8. Dapat mendampingi suami dalam suka dan duka. Janganlah masa senang kita dekat dan sentiasa dengan suami tetapi semasa beliau susah kami(isteri) berjauhan dan membuat tidak endah terhadap masalah suami. Jangan bersikap demikian..

9. Berusaha untuk menjadi sahabat yang menyenangkan di bilik tidur. Banyak perempuan masih merasa malu untuk bersikap agresif walaupun kepada suaminya sendiri. Anggapan bahawa perempuan yang agresif dan tidak terhormat hanya untuk perempuan single. Tentu saja anggapan ini tidak berlaku untuk seorang isteri yang sudah ada suaminya sendiri.

10. Jika ada persoalan, segera tanyakan dengan suami, jangan simpan masalah di hati. Apalagi membocorkan rahsia diluar rumah, itu adalah amalan yang tidak elok..

11. • Jika ingin keluar, mintalah izin atau atas pengetahuan suami. Bukan apa, saya tegaskan di sini kerana tidak elok isteri keluar begitu sahaja tanpa pengetahuan suaminya sedangkan anak perempuan perlu meminta izin dari ayah dan ibunya semasa hendak keluar inikan pula isteri, kan tanggungjawab suami untuk tahu kemana isteri keluar dan apa sebabnya untuk keluar. Barulah tidak merisaukan suami..
12. Jangan menjadi isteri yang boros dalam berbelanja. Terutama untuk hal hal yang tidak penting. Kena ingat, belanjalah apa yang perlu sahaja kerana ekonomi rumah tangga perlulah di teguhkan juga sepertimana negara perlu di teguhkan barulah rakyat harmoni dan aman dari kemunduran dan kemiskinan....
Hebatkan diri anda kerana yang hebat dapat meneguh dan menguatkan struktur binaan rumah tangga yang goyang....





"Mhhilman"

Tiada ulasan: